حدیث روز

پرچم فلاند رانمی بینید ! این ویندوز 8 است !
 
آموزشی و نرم افزار
آموزشی ونرم افزار
 
 
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:5 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

در اینجا بود که پائولا شر، زمانی که قرار بود طراحی اولیه انجام شود این سؤال اساسی را مطرح کرد که با وجود اینکه اسم محصول ویندوز است، چرا لوگوهای قبلی ویندوز آدم را به یاد پرچم می‌اندازد؟

پائولا شر، شخصیت بزرگ و قابل احترامی در طراحی است، کافی است نگاهی به صفحه ویکی‌پدیا بیندازید یا یگ جستجوی تصویری در گوگل کنید و طراحی‌های او را مرور کنید.

اگر با هم سیر تکامل لوگوهای ویندوز را مرور کنیم، می‌توانیم پیشرفت‌های فناوری را در لوگوهای طراحی‌شده هم ببینیم. لوگوی وندوز ۱٫۰ ساده بود و تنها از دو رنگ در آن استفاده شده بود، در حالی که لوگوی ویندوز ویستا و ویندوز ۷، پیچیده و دارای جزئیات زیاد بود. به موازات افزایش قدرت کامپیوترها، لوگوهای ویندوز از تعداد رنگ‌ بیشتر، فونت‌های بهتر و جزئیات بیشتر بهره بردند و از جلوه سه‌بعدی هم در آنها استفاده شد که به لوگوها عمق، سایه و جنبه مادی می‌داد.

به این ترتیب در سیر تکامل لوگوهای ویندوز، مایکروسافت از یک لوگوی ساده به یک پرچم مواج رسید، در حالی که واقعا منظور و مراد اصلی مایکروسافت، القای گرافیکی پنجره در لوگویش بود.

اما لوگوی ویندوز ۸، می‌خواهد که واقعا حس پنجره را  به بیننده القا کند. مایکروسافت و ویندوز که می‌خواهند فناوری را در دستان مردم بگذارند، ترجیح دادند در طراحی جدید به ریشه‌ها رجعت کنند و به جای طراحی کاملا تازه، لوگوی ویندوز ۸ ما را به یاد لوگوی قدیمی ویندوز ۱٫۰ می‌اندازد، لوگویی که از خطوط ساده در آن استفاده شده بود و به خوبی حس پنجره را تداعی می‌کرد.

در ویندوز ۳٫۱، برای اینکه حس پویایی و حرکت در بینننده ایجاد شود، جلوه موجی به لوگو اضافه شد.

در ویندوز ایکس پی، طراحی جزئیات بیشتری پیدا کرد و لوگو جلوه سه‌بعدی‌ای با گرادیان‌ها و سایه‌های زیبا پیدا کرد.

در ویندوز ویستا، که تأکید بر رابط کاربری AERO می‌شد، طبیعی بود که از جلوه AERO glass در طراحی لوگو استفاده شود و پرچم هم صاف شد. در ویندوز ۷ هم تقریبا از همین نمای کلای استفاده شد.

اما در لوگوی ویندوز ۸، اهدافی که مد نظر مایکروسافت بود، اینها بودند:

۱- مایکروسافت می‌خواست که لوگو در عین مدرن بودن، کلاسیک باشد و بازتابی از سبک تایپوگرافی بین‌المللی باشد که تأثیر زیادی روی طراحی متروی این ویندوز داشته اشت. به همین خاطر قرار شد که از فونت بولد، مسطح با حاشیه‌های و شکل صاف استفاده شود. فونت استفاده شده در این لوگو ما را یاد فونت‌های تابلوها فردوگاه‌ها و راه‌های زیرزمینی می‌اندازد.

۲- برای مایکروسافت بسیار مهم بود که لوگوی جدید اصول رابط کاربری مترو را یادآوری کند و به جای القای حس مادی، حرکت را تداعی کند.

۳- هدف آخر مایکروسافت هم این بود که لوگوی جدید در عین سادگی، حس اطمینان را در بینندگان برانگیزد. پرسپکتیو ساده‌ای داشته باشد و به موازات تغییر رنگ پشت‌زمینه کامپیوتر، لوگو واکنش نشان دهد و تغییر رنگ پیدا کند تا بر «شخصی» بودن کامپیوترها هم تأکید داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

سلام من سید محسن بیرجندی دانشجو رشته A&P تعمیر ونگهداری هواپیما دردانشگاه مرکز فنون وخدمات هوایی تهران (سما پران ) هستم ودارا ی هشت مهارت MCSE شرکت میکروسافت می باشم امیدوارم مطالب این وبلاگ برای شما دوستان آموزنده باشد . با تشکر
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزشی ونرم افزار و آدرس mcse.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 160
بازدید کل : 186913
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1